Bruno:
“In 2012 besloten we om met enkele vrienden deel te nemen aan de Benin Classic. Met veel enthousiasme begonnen we eraan, maar toch ook met een klein hartje. Hoe zouden we in godsnaam - elk!- aan 3000 euro sponsorgeld geraken? Aan 50 euro per donateur heb je er wel 60 nodig. Niet min, toch? In een gezellige Leuvense bruine kroeg hielden we een eerste brainstorm en lieten we verschillende opties de revue passeren. En plots zei iemand “Waarom geen bedrijfsbezoek? Dat moet velen toch interesseren...”. Zo gezegd, zo gedaan. Als jong milieubedrijf werken we immers in een heel actuele sector en krijgen we dikwijls de vraag wat we precies doen. De eerste stap was een zo groot mogelijke mailing uitsturen naar vrienden, kennissen, familie en professionele relaties die op hun beurt hun persoonlijke contacten konden aanspreken. Het bedrijfsbezoek, aan een democratische prijs, ging door op een zaterdagvoormiddag in 3 sessies na elkaar. Telkens begonnen we met een presentatie en daarna een rondgang door de labo’s. We boden ook koffie en taart aan: vooraf, tussendoor én achteraf. Uiteraard tegen betaling en met één doel: onze winst maximaliseren. In totaal kwamen er een 60-tal mensen op af. Voor relatief weinig werk bracht dit al gauw 1200 euro in het laadje. Het initiatief was ook een mooie kapstok waardoor vele anderen rechtstreeks gestort hebben en de kaap van 3000 euro uiteindelijk vrij makkelijk bereikt werd. Overigens, met veel dank ook aan mijn vrouw en dochters voor de noodzakelijke hulp! Dat was ‘mijn eerste keer’.